Segons allò que ens han inculcat des de la universitat i evidentment també
segons la meva pròpia opinió personal. El tipus d’intervenció que hem de donar
des del centre educatiu és holística i integrativa. Però essent realistes hem
d’acceptar que no tots els centres educatius treballen segons la concepció
constructivista, ja que molts centres i professionals encara treballen de forma
fragmentada i aïllada, amb la qual cosa és poc freqüent, però en certs casos ens
trobem amb experiències on el centre pensa que atenent específicament la
dificultat del nen ja n’hi ha prou i no és té en compte l’entorn social, la
metodologia emprada, els factors emocionals i relacionals, etc.
En el cas de
les meves pràctiques, la filosofia del centre promou aquest tipus de treball,
però els recursos i les necessitat imminents que es presenten en el dia a dia,
fan que la intervenció esdevingui una resposta fragmentada. Diferents professionals fan valoracions sobre un mateix problema
però sovint no comparteixen les visions, per tant les decisions poden o no
coincidir, fonamentalment per manca de temps de coordinació i urgència de la
resposta al problema. Aquesta posició s’acaba corresponent amb un model
correctiu i prescriptiu que no es correspon amb el model constructivista que
es considera òptim per treballar en la complexitat que aquests fenòmens
representen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada