Amb la Judit hem decidit fer algunes sessions més de dinàmica de grup, els motius són que l'alumnat ha participat molt activament, els agraden. El professorat que intervé ha comentat que han notat millores pel què fa a la cohesió i entesa del grup i que alhora de fer treballs en grup dialoguen de forma molt més respectuosa. Tenint en compte que els nens i nenes de les classes de 3r i 4t provenen de cinc pobles diferents i que molts no es coneixien de res fins que van arribar a l'institut, aquestes sessions els han ajudat a conèixer companys que fins al moment passaven desaparcebuts.
Deixaré a l'institut tota la programació de dinàmiques per tal que la puguin aplicar la resta del curs a l'hora de tutoria si així ho creuen oportú.
A continuació faré un breu resum de la resta d'activitats portades a terme a les tutories de tercer i quart. Totes tenen l'objectiu principal de conèixer-se millor a si mateixos a través de la interacció amb els altres i d'aquesta manera facilitar-los la presa de decisions de cara al seu futur professional i acadèmic.
INVENTARI DE VIDA: Es reparteixen unes preguntes a cada alumne i aquest ha d'escriure tantes respostes a les preguntes com se li ocorrin, de forma ràpida, sense pensar massa. Tot seguit es comparen les respostes individuals amb les del grup. D'aquí se n'extreuen conclusions i reflexions (Les preguntes estan molt relacionades amb com es senten els alumnes davant de diferents situacions de la vida quotidiana).
LA MEVA INCLINACIÓ VOCACIONAL: Entreguem un formulari als alumnes, el títol del qual es "La meva inclinació vocacional". L'alumnat el respon de manera individual però seguidament el posem en comú. Els anima a comentar què els agradaria ser de grans, quines professions els criden l'atenció. Dividim els alumnes en grups més petits segons les seves preferències i entre tots han de dir deu raons per justificar la que han escollit. Finalment ho posaran en comú amb el gran grup i els altres han d'intentar questionar tots aquests motius.
S'ha portat alguna altra activitat del mateix estil. També s'han portat a terme tres sessions individuals amb tres activitats de dinàmica amb els dos alumnes als quals se'ls fa un seguiment específic.
Deixaré a l'institut tota la programació de dinàmiques per tal que la puguin aplicar la resta del curs a l'hora de tutoria si així ho creuen oportú.
A continuació faré un breu resum de la resta d'activitats portades a terme a les tutories de tercer i quart. Totes tenen l'objectiu principal de conèixer-se millor a si mateixos a través de la interacció amb els altres i d'aquesta manera facilitar-los la presa de decisions de cara al seu futur professional i acadèmic.
INVENTARI DE VIDA: Es reparteixen unes preguntes a cada alumne i aquest ha d'escriure tantes respostes a les preguntes com se li ocorrin, de forma ràpida, sense pensar massa. Tot seguit es comparen les respostes individuals amb les del grup. D'aquí se n'extreuen conclusions i reflexions (Les preguntes estan molt relacionades amb com es senten els alumnes davant de diferents situacions de la vida quotidiana).
LA MEVA INCLINACIÓ VOCACIONAL: Entreguem un formulari als alumnes, el títol del qual es "La meva inclinació vocacional". L'alumnat el respon de manera individual però seguidament el posem en comú. Els anima a comentar què els agradaria ser de grans, quines professions els criden l'atenció. Dividim els alumnes en grups més petits segons les seves preferències i entre tots han de dir deu raons per justificar la que han escollit. Finalment ho posaran en comú amb el gran grup i els altres han d'intentar questionar tots aquests motius.
S'ha portat alguna altra activitat del mateix estil. També s'han portat a terme tres sessions individuals amb tres activitats de dinàmica amb els dos alumnes als quals se'ls fa un seguiment específic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada