dimarts, 29 d’octubre del 2013

Dinàmiques de grup II (3r i 4t d'ESO)



Prèviament al treball de l'orientació, aquest primer trimestre al centre portarem a terme un treball d'autoconeixement i coneixement dels altres. Per a millorar el coneixement que els alumnes tenen de si mateixos i de les seves possibilitats, d'aquesta manera poder escollir un futur acadèmic i professional més ajustat a les seves possibilitats.
Amb aquest objectiu he programat unes activitats de dinàmica de grup que portaré a terme amb els grups classe de tercer i quart. Les activitats han estat consensuades amb la meva tutora de pràctiques.

A continuació us detallo la que s'ha portat a terme aquesta setmana:

Objectius:
Ajudar a reflexionar sobre la dificultat de trobar el nostre lloc dins del grup.
Conèixer-nos millor a nosaltres mateixos a partir del rol que ocupem dins del grup.
Desenvolupament:
Es fan quatre grups que han d'aconseguir construïr una màquina a partir de les següents condicions:
- No hi pot haver cap més material que ells mateixos.
- Han de tocar com a mínim a dos dels companys.
- Han de fer sorolls relacionats amb el seu ús.
- No poden parlar.
Un cop construïdes les màquines els grups hauran de reflexionar sobre aspectes com qui ha portat la inciativa, com ens hem sentit,...

 Aquesta activitat era tot un repte, exigia molta implicació dels alumnes. Si tenim en compte que són alumnes adolescents amb molta vergonya per fer algunes coses davant els companys... es percep que era una activitat arriscada. Però per aquest motiu l'hem portat a terme, voliem veure com els alumnes reaccionaven davant d'aquesta proposta.
Hi ha hagut alumnes tant de tercer com de quart que no han volgut portar-la a terme de cap manera, altres s'han mantingut discrets i en canvi alguns han pres la iniciativa, han participat activament i s'ho han passat d'allò més bé.
Aquesta activitat ens ha anat molt bé per analitzar aspectes com la implicació personal, la seguretat en un mateix, ...
Per tant, considero que el debat que ens ha permès aquesta activitat fins i tot amb els alumnes que no han volgut participar ha estat molt ric en ambdós cursos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada