dimecres, 30 d’octubre del 2013

Dinàmiques de grup V (3r i 4t d'ESO)



L'objectiu d'avui és aprendre a comunicar tot demostrant que la informació pot perdre gran part del seu contingut quan passa per diversos canals. En realitat també tinc l'objectiu de fer una activitat divertida que permeti als nois i noies relaxar-se, passar-ho bé, agafar confiança i afavorir la seva participació en activitats posteriors que impliquen molta més participació i col·laboració.
L'activitat en si té una durada molt breu, el pes de l'activitat se l'emporta el debat posterior.

Primerament li demano  al grup es numeri de l'1 al 5 , després els dic als nombres 1 que estiguin a l'aula  mentre els altres surten (acompanyats de la tutora). Seguidament els llegeixo un article, no han de prendre nota sinó només escoltar-lo. Després de llegir l'article ( no es permeten preguntes ) , demano als No 2 que retornin a l'aula, mentre els No 1 repeteixen l'article . Després els dic als No 3 que entrin i els No 2 els repeteixen l'article mentre els No 1 observen. Així continua fins que hagin participat tots . Després, escullo l'atzar a un n º 5 perquè repeteixi el que ha sentit.
He elaborat un seguit de preguntes per a facilitar el debat:
1 . Quina part de l'article original s'ha perdut en les transmissions successives ?
2 . Quins errors o diferències heu anat veient en les diferents transmissions d'informació entre els membres del grup ? .3 . Com es podrien haver augmentat la comprensió de l'article ?
L'article que he llegit a alumnes de tercer i quart estava relacionat amb aspectes que els afecten i per tant han estat força atents, s'ha anat veient clarament que la quantitat d'informació entre grup i grup anava minvant a passos de gegant. I per tant al final de la sessió ha estat una cosa que hem comentat llargament sobretot amb el grup de tercer ja que aquesta pèrdua d''informació era encara molt més evident.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada