Per fi ha començat la meva intervenció dins de
l’aula ordinària, aquesta setmana he començat a entrar als grups de tercer i
quart d’ESO.
El primer dia em van presentar al grup i
durant aquestes primeres sessions m’he dedicat a observar el grup d’alumnes en
general i els discents amb els quals desenvoluparé la meva intervenció en
concret.
M’he sentit força còmoda a l’aula de quart (la
tutora és la meva tutora de pràctiques) i una mica menys còmoda a la classe de
tercer ja que detecto que la meva presència incomoda una mica la tutora del
grup.
He intervingut a les sessions de tutoria, en
ambdós casos el què s’ha portat a terme un petit debat sobre els aspectes a
millorar, algunes queixes dels professors que la tutora trasllada a l’alumnat.
Les tutores em passen la documentació referent
als dos alumnes amb els quals faré una intervenció individualitzada. En faig
una lectura acurada a casa i a la propera sessió comentem alguns aspectes amb
la psicopedagoga.
A partir de la lectura i les observacions d’aquests
primers dies començo a programar les activitats que hi portaré a terme. I em
disposo a programar activitats de dinàmica pel grup en general i activitats d’autoconeixement
per al treball individual amb els alumnes.
Em baso en el llibre “La dinàmica de grup en l’acció
tutorial” de l’editorial Graó.
A les properes sessions dins de l’aula ordinària
pactem amb les tutores de tercer i quart que una part de la sessió la portaré a
terme jo (fent aquestes activitats de dinàmica) i l’altra part de la sessió que
es correspon al debat i conclusions del què ha aparegut durant les dinàmiques
de grup ho gestionarem conjuntament la tutora i jo mateixa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada