divendres, 25 d’octubre del 2013

PRIMERES SESSIONS DINS DE L'AULA



Per fi ha començat la meva intervenció dins de l’aula ordinària, aquesta setmana he començat a entrar als grups de tercer i quart d’ESO.
El primer dia em van presentar al grup i durant aquestes primeres sessions m’he dedicat a observar el grup d’alumnes en general i els discents amb els quals desenvoluparé la meva intervenció en concret.
M’he sentit força còmoda a l’aula de quart (la tutora és la meva tutora de pràctiques) i una mica menys còmoda a la classe de tercer ja que detecto que la meva presència incomoda una mica la tutora del grup.
He intervingut a les sessions de tutoria, en ambdós casos el què s’ha portat a terme un petit debat sobre els aspectes a millorar, algunes queixes dels professors que la tutora trasllada a l’alumnat.
Les tutores em passen la documentació referent als dos alumnes amb els quals faré una intervenció individualitzada. En faig una lectura acurada a casa i a la propera sessió comentem alguns aspectes amb la psicopedagoga.
A partir de la lectura i les observacions d’aquests primers dies començo a programar les activitats que hi portaré a terme. I em disposo a programar activitats de dinàmica pel grup en general i activitats d’autoconeixement per al treball individual amb els alumnes.
Em baso en el llibre “La dinàmica de grup en l’acció tutorial” de l’editorial Graó.
A les properes sessions dins de l’aula ordinària pactem amb les tutores de tercer i quart que una part de la sessió la portaré a terme jo (fent aquestes activitats de dinàmica) i l’altra part de la sessió que es correspon al debat i conclusions del què ha aparegut durant les dinàmiques de grup ho gestionarem conjuntament la tutora i jo mateixa.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada