dimecres, 30 d’octubre del 2013

Dinàmiques de grup IV (3r i 4t d'ESO)

L'objectiu d'avui és descobrir les característiques de la personalitat de cada alumne i afavorir la comunicació entre iguals.
Hem dedicat quaranta cinc minuts de la sessió a portar a terme l'activitat i els deu minuts restants a posar-ho en comú, tot expressant com ens havíem sentit.
Es tracta d'un joc de cartes preparat prèviament. Les cartes es preparen de la següent manera : s'elaboren amb targetes 3X5 en les quals s'han d'escriure diferents adjectius qualificatius ( positius i negatius ) com : Honrat , alegre , introvertit , extravertit , estudiós , esportista , agressiu , etc . Cal elaborar almenys cinc targetes per cada participant . Es divideix el grup en subgrups de 5 a 10 integrants. Expliquem  l'activitat: " Les cartes es posen sobre la taula al centre del subgrup . Un voluntari pren la primera carta , observa la il · lustració i si se sent identificat amb el que aquí apareix , es queda amb ella , si no és així, la posa al costat del munt i li dóna l'oportunitat a la persona que es troba al seu costat dret perquè prengui o deixi la carta . es continua de la mateixa manera i en acabar la ronda si ningú retira la carta aquesta s'elimina i es continua amb la següent " .La dinàmica continua igual fins que s'acabin les cartes .
Finalment cada participant mostra al grup les seves cartes i comenta perquè se sent identificat amb elles . Els altres poden intervenir fent preguntes.

La sessió d'avui ha funcionat molt i molt bé, era un tipus de dinàmica molt similar a la sessió de la setmana passada amb la qual cosa els alumnes ja es van habituant a aquest tipus de treball. Han aparegut coses molt similars a la dinàmica anterior, cosa que ens confirma algunes de les nostres sospites respecte a alumnes en concret. També ens posa en alerta sobre l'autoestima d'alguns alumnes que fins al moment passaven molt discrets.
A partir d'aquesta dinàmica la tutora de quart decideix fer entrevista amb les famílies de dues alumnes de l'aula ja que en totes dues dinàmiques ens ha cridat especialment l'atenció el seu baix autoconepte. Voldríem contrastar les dades amb la família i fer algun tipus d'actuació conjunta epr a millorar aquest aspecte. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada